نقطه نظرات اعضا ی محترم هیات علمی تعدادی از دانشگاه های کشور پیرامون آئین نامه ارتقاء

۱۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۸ کد : ۵۰۱۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۸۶
نقطه نظرات اعضا ی محترم هیات علمی تعدادی از دانشگاه های کشور پیرامون آئین نامه ارتقاء
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

 

 

 

 

بنام خدا

نقطه نظرات اعضا ی محترم هیات علمی تعدادی از دانشگاه های کشور پیرامون آئین نامه ارتقا

 

 

 

شماره

بند و ماده آیین نامه

نقطه نظر انتقادی

نقطه نظری تکمیلی ویشنهادی

 

۱

۳-۱

حداقل امتیازهای لازم برای ارتقا به دانشیاری واستادی بدون دلایل موجه، افزایش پیدا کرده است که کسب این میزان امتیاز برای تعداد زیادی از رشته ها، امکان پذیر نیست.

 

حداقل امتیاز لازم برای ارتقا به دانشیاری واستادی همانند قبل به ترتیب به ۱۵ و ۲۵ تغییر یابند یا اینکه متناسب با رشته ها و میانگین مقالات منتشر شده توسط اعضای هیات علمی متخصص در هر رشته تعیین شود.

 

۲

۳-۱ تبصره ۱۲

امکان چاپ مقاله علمی- پژوهشی به زبان فارسی برای بسیاری از رشته ها وامکان چاپ مقاله به زبان خارجی برای برخی رشته ها وجود ندارد.

 

 

تنها برای ارتقا به استادی چاپ یک مقاله علمی-ترویجی به زبان فارسی الزامی شود.

 

۳

۳-۱ تبصره ۱۵

دادن امتیاز مازاد به مقالات مشترک با اعضای هیات علمی دانشگاه های خارج از کشور، وهن اعضای هیات علمی داخل بوده و ممکن است موجب بروز برخی بی اخلاقی های علمی شود.

 

 

این تبصره حذف شود.

 

۴

۳-۴

سمینارهای و همایش های علمی که تا کنون برگزار شده، اغلب ثبت شده در سایت ISC نیستند

 

 

این شرط به صراحت به مدت زمان مشخصی بعد از اجرایی شدن آیین نامه جدید موکول شود.

 

۵

۳-۱۰

 

تبصره های ذیل این ماده واقع بینانه نیست

 

الف- این تبصره ها برای دانشیاری حذف و برای استادی تعدیل شوند.

ب- نظر به ضرورت و اهمیت کارهای تیمی بهتر است در این بخش ترتیبی اتخاذ شود که بتوان از راهنمایی مشترک دانشجویان دکتری نیز به عنوان وتویی استفاده نمود و هر دو دانشجوی تحت راهنمایی مشترک به عنوان یک دانشجو مدنظر قرار گیرد.

پ-

 

۶

 

۴-۸

به جز دبیران همایش ها، برای سایر

دست‌اندرکاران برگزاری همایش ها امتیازی در نظر گرفته نشده است

به منظور ایجاد انگیزه در تعداد بیشتری از اعضای هیات علمی برای مشارکت در برگزاری همایش های علمی، به جز دبیران همایش ها، برای دیگر اعضای کمیته های علمی و اجرایی همایش ها هم امتیازی درنظر گرفته شود.

۷

جدول شماره ۶

 

عدم امکان ارتقا سطح مربیان به مرتبه استادیاری

 

 

پیشنهاد می‌گردد همچون آیین نامه قبلی یک سطح ارتقا به مرتبه استادیاری برای مربیان وزارت علوم در نظر گرفته شود.

۸

ماده ۴ فعالیت های علمی و اجرایی

 

عدم توجه به امتیاز شرکت در کارگاه‌های تخصصی علمی

 

پیشنهاد می‌گردد همچون آیین نامه قبلی امتیازی جهت شرکت در کارگاه‌های تخصصی علمی که برای افزایش سطح علمی هیات علمی می‌باشد در نظر گرفته شود.

۱۱

تبصره ۱۲ بند۱ ماده۳

 

 

 

 

چاپ دو مقاله به زبان فارسی در بعضی رشته‌ها امکان پذیر نبوده و لذا این تبصره می‌بایست مورد بازنگری قرار گیرد.

مراکز معتبر علمی شفاف شوند و همچنین برای مراکز علمی داخل کشور امتیاز لحاظ شود.

 

 

 

ملاحظات:

 

۱- در آیین نامه ارتقا پیشین ارتقا اعضای هیات علمی مربی به مرتبه استادیاری بلامانع بوده است و ارتقا این اعضا به مراتب بالاتر منوط به داشتن مدرک دکتری بوده است ولیکن در آیین نامه جدید ارتقا اعضای هیات علمی مربی به مرتبه بالاتر امکان پذیر نمی باشد و جایی برای آن دیده نشده است. بهتر است به گونه ایی مناسب موضوع مطرح و پی‌گیری گردد.

 

۲- در تعریف مقاله مستقل، اجباری به ذکر اسم دانشجو به عنوان نفر اول نباشد و اگر اسم دانشجو نفر دوم نیز بود، مقاله مستقل محسوب شود. زیرا، در بسیاری دانشگاه‌ها، نقش استاد در تهیه و نگارش مقالات و حتی در استخراج و تحلیل نتایج، بسیار پر رنگ است و در این موارد، اسم دانشجو بعد از اسم استاد ذکر می‌شود.

 

ملاحظات: این نقطه نظرات بر اساس پیش نویس آیین نامه ارتقا، نسخه ۱۵/۶/۹۴ تنظیم شده است.


نظر شما :