گزارش دومین جلسه مجمع عمومی سالانه انجمن صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز

۲۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۱:۱۴ کد : ۵۰۲۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۰۵
گزارش دومین جلسه مجمع عمومی سالانه انجمن صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز

بسمه تعالی

 

گزارش دومین جلسه مجمع عمومی سالانه انجمن صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز

جلسه مجمع عمومی سالانه انجمن صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز که در نوبت اول ۹۴/۱۰/۱۳ به علت به حد نصاب نرسیدن برگزار نشد، با دعوت قبلی در ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه ۹۴/۱۰/۲۷ در محل سالن کهربای دانشکده برق برگزار گردید. پس از تلاوت آیاتی از قران کریم، در ابتدا دکتر قدیمی دبیر انجمن صنفی با خیر مقدم به اعضای هیات علمی از حضور آنان تشکر کرد و با تاکید برجایگاه مهم مجمع عمومی و وظایف آن در اساسنامه انجمن، خواستار تعیین هیات رئیسه مجمع برای اداره جلسه شد. بعد از تعیین هیات رئیسه مرکب از آقایان دکتر حسینی نسب به عنوان رئیس، دکتر حمید کریمی به عنوان منشی و دکتر مسعود امید و خانم دکتر فریبا بهرامی به عنوان ناظران جلسه، نخستین مجمع عمومی سالانه رسماً آغاز گردید.

آقای دکتر حسینی نسب رئیس مجمع ضمن تشکر از فعالیت های شورای مرکزی انجمن، بر ضرورت حمایت و پشتیبانی اعضای هیات علمی دانشگاه از فعالیتها و تلاش های شورای مرکزی انجمن تاکید و سپس دستور جلسه مجمع را اعلام نمود. بر اساس دستور جلسه آقای دکتر حسین سیف لو رئیس انجمن صنفی گزارشی از فعالیتهای شورای مرکزی به شرح ذیل ارائه داد.

۱. تشکیل ۳۰ جلسه ۲تا ۳ ساعتی از سوی شورای مرکزی در طول یکسال گذشته و طرح و بررسی مسائل اعضای هیات علمی دانشگاه

۲. اعلام مسائل و مطالبات اعضای هیات علمی به ریاست محترم دانشگاه و وزیز محترم علوم و سایر مقامات وزارت خانه از طریق نامه و دیدار حضوری. این پیگیری ها مسائل رفاهی، تبدیل وضعیت استخدامی، افزایش حقوق اعضای هیات علمی شاغل و بازنشسته، مسئله مابه التفاوت تغییر صندوق بازنسشتگی و... را شامل می گردد.

۳. روند رو به رشد تاسیس و تشکیل انجمن ها و کانون های صنفی در دانشگاههای کشور که انجمن صنفی دانشگاه تبریز با بیش از ۴۰۰ عضو بزرگترینِ این انجمن های صنفی به شمار می رود.

۴. گزارشی از دو نشست انجمن ها و کانونهای صنفی اعضای هیات علمی دانشگاههای کشور در دانشگاه علم و صنعت (خرداد ۱۳۹۴) و فردوسی مشهد (آبان ۱۳۹۴)

دکتر سیف لو در خاتمه با اشاره به برخی ناهنجاری های موجود در دانشگاهها و آموزش عالی کشور بر مشارکت دانشگاهیان در رفع این ناهنجاری ها و نیز ضرورت استقلال دانشگاهها و عدم دخالت سایر نهادها در دانشگاه تاکید کرد. بعد از گزارش دکتر سیف لو، هیات رئیسه مجمع موضوع تعیین حق عضویت سالانه برای اداره امور انجمن صنفی مطرح ساخت که در نهایت با نظر مجمع، مبلغ پانصد هزار ریال (پنجاه هزار تومان) حق عضویت سالانه تصویب شد. (لازم به ذکر است که در طول یکسال گذشته تمام هزینه های انجمن صنفی توسط خود اعضای شورای مرکزی پرداخت شده است) مجمع عمومی، شورای مرکزی انجمن را مکلف نمود با افتتاح حساب بانکی در مورد چگونگی پرداخت حق عضویت تصمیم گرفته و آن را به اطلاع اعضای هیات علمی برساند.

ارائه نظرات همکاران محترم دانشگاهی دیگر موضوع دستور جلسه مجمع بود. آقایان دکتر صدری نیا، دکتر شعاریان، دکتر امید، دکتر کریمی، دکتر ایواز و خانمها دکتر بهرامی، دکتر پویا و دکتر علیزاده به بیان نظرات خود پرداختند. انتخاب یک نماینده یا رابط از سوی شورای مرکزی برای هر دانشکده، نظارت برکیفیت ارتقاء مرتبه علمی، ضرورت ارتقاء و بهبود وضعیت رفاهی اعضای هیات علمی، رسیدگی به وضعیت مهد کودک دانشگاه، نظارت بر بیمه، وضع نامطلوب مهمانسرای دانشگاه در تهران و... از مهمترین مسائلی بود که اعضای هیات علمی فوق مطرح ساختند.

دومین جلسه مجمع عمومی سالانه انجمن صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز ساعت ۱۳ پایان یافت.

 


نظر شما :